OFDb

Eddie: The Sleepwalking Cannibal

Begonnen von StS, 7 April 2013, 21:51:30

⏪ vorheriges - nächstes ⏩

0 Mitglieder und 1 Gast betrachten dieses Thema.

StS

7 April 2013, 21:51:30 Letzte Bearbeitung: 8 April 2013, 20:06:56 von StS


Director: Boris Rodriguez
Cast: Thure Lindhardt, Georgina Reilly, Dylan Smith, Alain Goulem, Stephen McHattie, ...

When Lars's art dealer Ronny arranges a teaching job in a small town as a "therapeutic measure" to stir up his creative juices, things don't quite turn out as planned. At first, life in the peaceful small town seems rosy, as he settles in and impresses beautiful fellow colleague Leslie (Georgina Reilly) by taking in the brawny, mute Eddie (Dylan Smith) after the latter's caregiver passes away. But Lars soon discovers that the façade of serenity hides something unimaginable: Eddie suffers from a rare form of sleepwalking that transforms him from a docile, cereal-obsessed art student into a ravenous sleepwalking cannibal. Initially horrified by Eddie's dark secret, Lars becomes enthralled by the not-so-gentle giant. Exceptional art comes at a very high price...and how far is Lars willing to go for his next masterpiece?

Trailer:  
http://trailers.apple.com/trailers/independent/eddiethesleepwalkingcannibal/
"Diane, last night I dreamt I was eating a large,  tasteless gumdrop and awoke to discover I was chewing one of my foam disposable earplugs.
Perhaps  I should consider moderating my nighttime coffee consumption...."
(Agent Dale B.Cooper - "Twin Peaks")

blade2603

spielen die Leute die du im Cast aufgeführt hast Nebenrollen? Auf IMDB finde ich die Namen nicht in der Castliste! Dachte erst das ist ein deutscher Film!
"Jedes Publikum kriegt die Vorstellung, die es verdient." -Mario Barth
◾ Originalzitat von: Curt Goetz

(aus den Känguru Büchern)

MMeXX

Die Cast-Angaben passen besser zu Das letzte Schweigen. :D

StS

Hmmm, hab die Angaben direkt von der Apple Trailer Seite übernommen...  :00000109:
Hatte mich aber auch kurz gewundert, da ich Stephen McHattie im Trailer erkannt hab...
"Diane, last night I dreamt I was eating a large,  tasteless gumdrop and awoke to discover I was chewing one of my foam disposable earplugs.
Perhaps  I should consider moderating my nighttime coffee consumption...."
(Agent Dale B.Cooper - "Twin Peaks")

McClane

Der Film ist hierzulande übrigens schon vor einiger Zeit erschienen.
"Was würde Joe tun? Joe würde alle umlegen und ein paar Zigaretten rauchen." [Last Boy Scout]

"testosteronservile Actionfans mit einfachen Plotbedürfnissen, aber benzingeschwängerten Riesenklöten"
(Moonshade über yours truly)

whitesport

Ziemlicher Schnarcher, wie ich finde. Eigenwillig, aber kein Stück unterhaltsam.

Noname

Ne nette Idee, aber man hätte mehr machen können oder?
Eine glückliche Ehe ist wie eine lange Unterhaltung, die einem trotzdem zu kurz vorkommt.

lastboyscout

Ich hab mich bei dem hier sehr gut unterhalten gefuehlt.
Der zugewanderte Lehrer aus Daenemark findet sich ziemlich schnell mit seinem "Schicksal" ab, da wird nicht lange rumgefackelt.
Ausserdem wird die Liebesgeschichte nur auf Sparflamme gekoechelt, gefiel mir sehr gut das da nicht zu viel Zeit verplempert wurde.
7/10 Punkten
I`m a tragic hero in this game called life,
my chances go to zero, but I always will survive.
( Funker Vogt - Tragic Hero )

What is your pleasure, sir? This is mine:
http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=lastboyscout

TinyPortal 2.0.0 © 2005-2020