OFDb

Peter Pan (von Joe Wright)

Begonnen von StS, 25 November 2014, 20:19:20

⏪ vorheriges - nächstes ⏩

0 Mitglieder und 1 Gast betrachten dieses Thema.

StS



Director: Joe Wright
Starring: Hugh Jackman, Garrett Hedlund, Nonso Anozie, Amanda Seyfried, Rooney Mara, Adeel Akhtar, Levi Miller, Jack Charles, Taejoo Na, Kathy Burke, Kurt Egyiawan, Lewis MacDougall, Leni Zieglmeier

Offering a new take on the origin of the classic characters created by J.M. Barrie, the film follows the story of an orphan who is spirited away to the magical Neverland. There, he finds both fun and dangers, and ultimately discovers his destiny-to become the hero who will be forever known as Peter Pan.   

Pan - Official Trailer [HD]

"Diane, last night I dreamt I was eating a large,  tasteless gumdrop and awoke to discover I was chewing one of my foam disposable earplugs.
Perhaps  I should consider moderating my nighttime coffee consumption...."
(Agent Dale B.Cooper - "Twin Peaks")

Hitfield

Und schon wieder eine Origins-Geschichte einer bekannten Vorlage. Von dem Film hatte ich noch gar nichts mitbekommen. Der Anfang sieht eher nach Charles Dickens aus, das Nimmerland erinnert in seiner Fülle, Übervölkerung und Farbenpracht ziemlich an Spielbergs "Hook", den ich erst kürzlich mal wieder gesichtet habe. Werde mir auch diese Verfilmung natürlich ansehen, aber ich glaube nicht, dass sie "Hook" übertrumpfen kann. Und eine Wendung, die extrem auf die Tränendrüse drückt, wird leider schon im Trailer sehr angedeutet (
Spoiler: zeige
Peter Pan wird am Ende seiner Mutter in der normalen Welt wieder begegnen, die aber eine alte Frau geworden ist, während er jung geblieben ist
).
"All those moments will be lost in time, like tears in the rain."

Moonshade

Optisch nicht meine erste Wahl für einen Peter Pan, der Junge.
Auch inhaltlich kann man sich das Meiste ja leider schon ausrechnen.
Aber eine schöne Besetzung.
"Du hältst durch und ich halte durch und nächstes Jahr gehen wir einen saufen!

"Anything invented after you're thirty-five is against the natural order of things.!" (Douglas Adams)

StS

"Diane, last night I dreamt I was eating a large,  tasteless gumdrop and awoke to discover I was chewing one of my foam disposable earplugs.
Perhaps  I should consider moderating my nighttime coffee consumption...."
(Agent Dale B.Cooper - "Twin Peaks")

StS

"Diane, last night I dreamt I was eating a large,  tasteless gumdrop and awoke to discover I was chewing one of my foam disposable earplugs.
Perhaps  I should consider moderating my nighttime coffee consumption...."
(Agent Dale B.Cooper - "Twin Peaks")

TinyPortal 2.0.0 © 2005-2020