OFDb

Evan Almighty ("Bruce"-Fortsetzung mit Steve Carell)

Begonnen von StS, 3 November 2006, 00:47:08

⏪ vorheriges - nächstes ⏩

0 Mitglieder und 1 Gast betrachten dieses Thema.

StS

Director: Tom Shadyac
Screenwriter: Josh Stolberg, Bobby Florsheim, Steve Oedekerk
Starring: Steve Carell, Morgan Freeman, Lauren Graham, John Goodman, Wanda Sykes, John Michael Higgins, Jonah Hill, Jimmy Bennett, Graham Phillips, Johnny Simmons, Meagen Fay, Rachael Harris

Official Website:  www.EvanAlmighty.com

Steve Carell reprises his role as Evan Baxter -- the polished, preening newscaster of the first film -- who finds himself the next one anointed by God (Morgan Freeman) to accomplish a holy mission.

Newly elected to Congress, Evan leaves Buffalo behind and shepherds his family to suburban northern Virginia. Once there, his life gets turned upside-down when God appears and mysteriously commands him to build an ark. But his befuddled wife (Lauren Graham) and kids just can't decide whether Evan is having an extraordinary mid-life crisis or is truly onto something of Biblical proportions...


Trailer:
http://movies.aol.com/movie/evan-almighty/23571/main
"Diane, last night I dreamt I was eating a large,  tasteless gumdrop and awoke to discover I was chewing one of my foam disposable earplugs.
Perhaps  I should consider moderating my nighttime coffee consumption...."
(Agent Dale B.Cooper - "Twin Peaks")

Thorsten Hanisch

Unsere Besprechung...

Mich persönlich reizt der Film so oder so nicht, fand schon den ersten nicht toll...




Mr. Hankey

Na da bin ich ja froh, dass mir Bruce Allmächtig damals rundum gefallen hat. :icon_mrgreen:

Und Steve Carrell kann einfach nichts anderes als göttlich sein, wenn auch vielleicht noch nicht ganz so mächtig wie Carrey im Original! ;)
Ofdb-Filmsammlung
Aus visueller Sicht, das vielleicht beste BD-Erlebnis ever: Klick

Crumby Crumb & the Cunty Bunch

Ich glaube dann doch ausnahmsweise mal Herrn Baumann, der erste Film war Schrott³ und der zweite wird sich da nahtlos einreihen können.
'Are you talkin' to me? You talkin' to me?' - Raging Bull, Pacino. Love that movie!

Der Maulwurf

Geht der jetzt eigentlich als der grösste Komödienflopp aller Zeiten in die Filmgeschichte ein oder nicht ?? :00000109:

Denke das Steve Carrel in den USA so beliebt ist wird den Film noch retten, so daß er zumindest seine Produktionskosten wieder einspielt..

auch wenn er's wohl nicht verdient hat  :andy:

TinyPortal 2.0.0 © 2005-2020