OFDb

A House of Dynamite - Kathryn Bigelow

Begonnen von mali, 3 September 2025, 13:01:51

⏪ vorheriges - nächstes ⏩

mali

Kathryn Bigelow hat schon in mehreren Filmen die Arbeit von US-Soldaten und CIA-Leuten vorgeführt. In »A House of Dynamite« inszeniert sie nun einen Nuklearangriff auf die USA und begeistert das Publikum in Venedig.

Einer der Filme auf die ich mich freue, aber vielleicht mit falschen Erwartungen. Heute las ich, dass der Film wohl sehr, sehr dokumentarisch inszeniert sein soll. Da hätte ich lieber einen intelligenten, bigelowschen Action-Film gesehen.

StS

3 September 2025, 18:47:33 #1 Letzte Bearbeitung: 3 September 2025, 18:49:18 von StS

When a single, unattributed missile is launched at the United States, a race begins to determine who is responsible and how to respond.

From Academy Award winning director Kathryn Bigelow comes A HOUSE OF DYNAMITE. Starring Idris Elba, Rebecca Ferguson, Gabriel Basso, Jared Harris, Tracy Letts, Anthony Ramos, Moses Ingram, Jonah Hauer-King, Greta Lee, Willa Fitzgerald, and Jason Clarke.

In select theaters October 3 in the UK, globally October 10 and on Netflix October 24.

Allein schon wegen Bigelow ein Must-See.
"Diane, last night I dreamt I was eating a large,  tasteless gumdrop and awoke to discover I was chewing one of my foam disposable earplugs.
Perhaps  I should consider moderating my nighttime coffee consumption...."
(Agent Dale B.Cooper - "Twin Peaks")

StS

"Diane, last night I dreamt I was eating a large,  tasteless gumdrop and awoke to discover I was chewing one of my foam disposable earplugs.
Perhaps  I should consider moderating my nighttime coffee consumption...."
(Agent Dale B.Cooper - "Twin Peaks")

TinyPortal 2.0.0 © 2005-2020