OFDb

Thor 2

Begonnen von blade2603, 22 September 2011, 21:12:58

⏪ vorheriges - nächstes ⏩

0 Mitglieder und 1 Gast betrachten dieses Thema.

blade2603

der 1. Teil war ja sehr erfolgreich und sowas verlangt und bettelt natürlich nach einem 2. Teil.

Ein Regisseur ist auch schon gefunden!

http://www.hollywood.com/news/Thor_2_to_Get_Hammered_Out_by_Monster_Director_Patty_Jenkins/7842498


The Marvel universe is actually slightly larger than the regular universe now, and it is a plane of existence where sequels reign supreme.

The latest in news concerning the cinematic revolution of Stan Lee's superhero team The Avengers revolves around the fallen god of Thor, whose sequel has been on the horizon since about three minutes after the first movie's premiere. The follow-up murmurs come in the form of a Thor 2 director possibility: Patty Jenkins, who is most famous for her 2003 Charlize Theron film Monster.

Jenkins did wonders with Monster (a film she also wrote), the true story of a Florida prostitute who takes up the hobby of serial killing. Although it's likely intimidating to take the sequel of such a successful film, and one directed by a man (Kenneth Branagh) who regularly ties up the Shakespeare world pretty effectively. But Jenkins is no slouch. Her directing credits also involve a handful of television shows, including Arrested Development (awesome!), The Killing (don't worry, not the finale) and Entourage (we'll let that slide). So Thor 2, prepare to be directed. Well, that is.

In other Marvelous news, Chris Evans has made mention that we likely won't be seeing another Captain America movie for three years, give or take. Evans will of course appear as the character in The Avengers next May, but will not be part of the excessive crossovers this jungle of movies is known for. Captain America 2 will eventually find its way into our lives, however, likely in the neighborhood of 2014.
"Jedes Publikum kriegt die Vorstellung, die es verdient." -Mario Barth
◾ Originalzitat von: Curt Goetz

(aus den Känguru Büchern)

StS

Patty Jenkins Leaves Thor 2
Source: Deadline, December 6, 2011

Though she was confirmed by Marvel Studios as the film's director back in October, Deadline reports that Patty Jenkins has departed Thor 2. The search is now on for a replacement.

Patty Jenkins previously directed Monster starring Charlize Theron, who won an Academy Award for her performance in the film. Jenkins, who received an Emmy nomination for directing the pilot of AMC's acclaimed series "The Killing," has also directed episodes of "Entourage" and "Arrested Development."

The original article cites "creative differences" as the reason for Jenkins' departure, suggesting that the split is amicable and that she might return for a superhero non-sequel in the near future.

With a release date planned for November 15th, 2013, a new director is expected to be announced soon.
"Diane, last night I dreamt I was eating a large,  tasteless gumdrop and awoke to discover I was chewing one of my foam disposable earplugs.
Perhaps  I should consider moderating my nighttime coffee consumption...."
(Agent Dale B.Cooper - "Twin Peaks")

StS

Director Alan Taylor Claims Thor 2
Source: Deadline, December 24, 2011

After losing director Patty Jenkins earlier this month over creative differences, Marvel Studios have decided upon a replacement for their sequel Thor 2, and according to Deadine, it's Alan Taylor, the director who has mainly been helming television shows for HBO like "Game of Thrones," "Boardwalk Empire" and "The Sopranos" (for which he won an Emmy) with a resumé that goes back to "Oz."

His last feature was 2003's Kill the Poor and he directed Palookaville in 1995. With a director accustomed to working fast, the film is back on track for its November 15, 2013 release date, working from the script co-written by Don Payne.
"Diane, last night I dreamt I was eating a large,  tasteless gumdrop and awoke to discover I was chewing one of my foam disposable earplugs.
Perhaps  I should consider moderating my nighttime coffee consumption...."
(Agent Dale B.Cooper - "Twin Peaks")

Newendyke

Mads Mikkelsen ist vielleicht der "Executioner" und somit ein Verbündeter von Loki.

Quelle: http://www.aintitcool.com/node/55984


"Ich will jetzt nichts mehr hören, von wegen keinen Job, kein Auto, keine Freundin, keine Zukunft und keinen Schwanz." (der Meister - Gran Torino)

RoboLuster

Mads Mikkelsen, cool.
Noch cooler ist, dass Amora alias Enchantress wahrscheinlich mitmachen wird. :D
https://youtu.be/RPQOMyyg9b8                          
"Shoot first, think never!" - Ash

StS

Mads Mikkelsen mimt nun doch nicht den Baddie - seine Arbeit an der "Hannibal Lecter"-Serie verhindert das.
"Diane, last night I dreamt I was eating a large,  tasteless gumdrop and awoke to discover I was chewing one of my foam disposable earplugs.
Perhaps  I should consider moderating my nighttime coffee consumption...."
(Agent Dale B.Cooper - "Twin Peaks")

Dexter

15 Juli 2012, 12:47:13 #6 Letzte Bearbeitung: 15 Juli 2012, 12:50:36 von Dexter


Weitere Marvel Filme:
Ant-Man
Captain America: The Winter Soldier
Guardians of the Galaxy
Iron Man 3
http://www.comicbookmovie.com/fansites/JoshWildingNewsAndReviews/news/?a=63853

:dodo:

StS

Christopher Eccleston Wins Villain Role in Thor: The Dark World
Source: Deadline, August 1, 2012

Thor: The Dark World has secured it's villain! Deadline reports that Christopher Eccleston, best known for playing the ninth Doctor on "Doctor Who", will star as Malekith the Accursed in the November 8, 2013 release.

First appearing in 1984's "The Might Thor" #344, Malekith is the ruler of the Dark Elves (previously rumored to make an appearance in the film) who reside in Svartalfheim, one of Asgard's Nine Realms.

Eccleston is also known for big screen appearances in films like Shallow Grave and G.I. Joe: Rise of the Cobra. He joins Chris Hemsworth, Natalie Portman, Tom Hiddleston, Jaimie Alexander, Idris Elba, Zachary Levi and Stellan Skarsgard in the Marvel Studios sequel.
"Diane, last night I dreamt I was eating a large,  tasteless gumdrop and awoke to discover I was chewing one of my foam disposable earplugs.
Perhaps  I should consider moderating my nighttime coffee consumption...."
(Agent Dale B.Cooper - "Twin Peaks")

Roughale

Darüber freue ich mich, ich mochte Eccleston als Doctor, auch wenn er wohl eher in Zorn gegangen ist...

esta es la mejor mota
When there is no more room for talent OK will make another UFC

StS

Kat Dennings Back for Thor: The Dark World  :D
Source: Deadline, August 21, 2012

Kat Dennings is set to reprise her role as Darcy Lewis in Marvel Studios' Thor: The Dark World, Deadline reports. What's more, they're saying that the character will be given an expanded role in the November 8, 2013 release.

Dennings, who now stars on CBS' "Two Broke Girls," joins returning cast members Chris Hemsworth, Natalie Portman, Tom Hiddleston, Jaimie Alexander, Stellan Skarsgard and Idris Elba as well as newcomers Zachary Levi and Christopher Eccleston.

Written by Robert Rodat and Don Payne, the film is planning to enter production this fall in London with Alan Taylor directing.
"Diane, last night I dreamt I was eating a large,  tasteless gumdrop and awoke to discover I was chewing one of my foam disposable earplugs.
Perhaps  I should consider moderating my nighttime coffee consumption...."
(Agent Dale B.Cooper - "Twin Peaks")

Newendyke



"Ich will jetzt nichts mehr hören, von wegen keinen Job, kein Auto, keine Freundin, keine Zukunft und keinen Schwanz." (der Meister - Gran Torino)

blade2603

"Jedes Publikum kriegt die Vorstellung, die es verdient." -Mario Barth
◾ Originalzitat von: Curt Goetz

(aus den Känguru Büchern)

RoboLuster

"Thor 2" wird viel düsterer als der erste Teil

Auch die Liebesgeschichte zwischen Thor und Jane (Natalie Portman) soll mehr ausgebaut werden.

"Thor - The Dark World" wird die Götterwelten ganz neu erfinden. Das zumindest lässt Hauptdarsteller Chris Hemsworth im Vorfeld verlauten: "Das Ganze wird viel größer erscheinen, als das, was wir vorher fabriziert haben", so Hemsworth. "Die Leute liebten den ersten Teil aber nun haben wir einen anderen Regisseur, der für ein ganz anderes Feeling sorgen wird."

Hemsworth spielt damit auf die Topbesetzung auf dem Regiestuhl an: Alan Taylor, Regisseur der Kulthits "Game of Thrones". Mit diesem Mann an der Spitze steigen nun die Erwartungen an den zweiten Teil von "Thor" ins schier Unermessliche.

Doch nicht nur bei der Regie setzt man auf gute Leute - auch bei Story und Besetzung will man nichts falsch machen: So soll die zarte Liebesgeschichte zwischen Thor und der Astrophysikerin Jane Forster (Natalie Portman) ausgebaut werden, ja die Geschichte sogar Dreh- und Angelpunkt für viele Teile der Story werden: "Zwischen Thor und Jane gibt es noch einige unbeantwortete Fragen. Hier besteht allerhand Klärungsbedarf und das könnte witzig werden", verrät Hemsworth.

Wie genau "Thor" sich entwickeln wird und ob es dem Team gelingen wird, den hohen Ansprüchen gerecht zu werden, sehen wir allerdings erst in einem Jahr - der Filmstart ist für den 7. November 2013 angesetzt.  http://www.kino.de/news/thor-2-wird-viel-duesterer-als-der-erste-teil/326509


Gefällt mir absolut. :respekt:
https://youtu.be/RPQOMyyg9b8                          
"Shoot first, think never!" - Ash

Mr. Blonde

Ich mochte Thor, weil er ein wenig "bunt" war und damit meine ich in die Richtung "Masters of the Universe" bunt.  :icon_lol: Aber einen neuen Ansatz probieren, ist eine gute Idee. Hoffentlich bleibt aber der Humor enthalten, der hat mich gut bei der Stange gehalten. Die Liebesgeschichte ist mir völlig schnuppe...

Das die Leute den ersten Teil "liebten", ist mir aber neu.


              Artikel & News zu Filmen, Games, Musik & Technik

RoboLuster

Ich liebe ihn. smoking

Asgard wird hoffentlich MotU Bund bleiben, größer hört sich aber auch schon mal gut an. Die Beziehung zwischen Thor und Jane fand ich sehr gut, und das ist ja auch ein elementarer Part der Thor Story.
https://youtu.be/RPQOMyyg9b8                          
"Shoot first, think never!" - Ash

Klugscheisser

Ach kommt schon, die ganze Welt liebt Thor!
Ein Typ, der als einziger seinen eigenen Hammer heben kann - und wenn jetzt auch noch die Love-Story vertieft wird und es düsterer wird... Da kann man doch nur kreischen!  :zwangsjacke:

StS

"Diane, last night I dreamt I was eating a large,  tasteless gumdrop and awoke to discover I was chewing one of my foam disposable earplugs.
Perhaps  I should consider moderating my nighttime coffee consumption...."
(Agent Dale B.Cooper - "Twin Peaks")

Moonshade

Kommt Eccleston nicht mal aufs Cover ? - da muß man ja annehmen, er tritt wieder nur gegen Loki an...
"Du hältst durch und ich halte durch und nächstes Jahr gehen wir einen saufen!

"Anything invented after you're thirty-five is against the natural order of things.!" (Douglas Adams)

Noname

22 April 2013, 11:04:11 #18 Letzte Bearbeitung: 27 April 2013, 12:28:53 von MMeXX
Zitat von: Klugscheisser am 15 Januar 2013, 23:21:11
Ach kommt schon, die ganze Welt liebt Thor!
Ein Typ, der als einziger seinen eigenen Hammer heben kann - und wenn jetzt auch noch die Love-Story vertieft wird und es düsterer wird... Da kann man doch nur kreischen!  :zwangsjacke:

Nee nee, das kann ich auch nich bestätigen... Ich fand den ersten Film nicht besonders ansprechend, hab aber auch weder den Comic gelesen noch mich vorher anderweitig mit Thor beschäftigt. Keine Ahnung vielleicht lags an dem Schönling-Schauspieler oder an der doch sehr plumpen Handlung... oder daran, dass ich Loki eigentlich ganz sympathisch fand ;) Keine Ahnung... Na ja, wenn der zweite düsterer wird, wird er vielleicht auch besser. Da lass ich mich jetzt einfach mal überraschen... Beim zweiten Teil scheinen aber die Bilder echt gut zu sein. Da ist sicher das ein oder andere ein Fotopuzzle wert, das man verschenkt oder sich selbst an die Wand hängt. So dekorier ich mein Zimmer gern ;)

EDIT MMeXX: Ach, schau mal einer guck... Quarklink entfernt.
Eine glückliche Ehe ist wie eine lange Unterhaltung, die einem trotzdem zu kurz vorkommt.

StS

"Diane, last night I dreamt I was eating a large,  tasteless gumdrop and awoke to discover I was chewing one of my foam disposable earplugs.
Perhaps  I should consider moderating my nighttime coffee consumption...."
(Agent Dale B.Cooper - "Twin Peaks")

Jared Kimberlain

"Thor" fand ich nett, viel mehr aber auch nicht.
Mit den Ankündigungen könnte aber der zweite Teil theoretisch in meiner Gunst steigen. Etwas mehr "Batman" Feeling täte dem Ganzen gut und von dem Regisseur könnte man das durchaus erwarten.
Bin jetzt auf jeden Fall sehr gespannt und auch der Kinogang ist von "eventuell" auf "ziemlich sicher" gestiegen.  :icon_mrgreen:
Wenn Sie jetzt noch die 3D Geschichte wegfallen lassen, bin ich ganz sicher im Kino.

Gruß,
J.K.
"Ich bin was ich bin."

Noname

Oooh... wirds 3D? Gott, ich hoffe nicht... Dann brauchen sie auch mit mir nicht im Kino zu rechnen!
Eine glückliche Ehe ist wie eine lange Unterhaltung, die einem trotzdem zu kurz vorkommt.

RoboLuster

Nein, der muss auf jeden Fall noch mal in 3D kommen! Das war im 1. Teil schon so geil.
https://youtu.be/RPQOMyyg9b8                          
"Shoot first, think never!" - Ash

blade2603

"Jedes Publikum kriegt die Vorstellung, die es verdient." -Mario Barth
◾ Originalzitat von: Curt Goetz

(aus den Känguru Büchern)

StS

"Diane, last night I dreamt I was eating a large,  tasteless gumdrop and awoke to discover I was chewing one of my foam disposable earplugs.
Perhaps  I should consider moderating my nighttime coffee consumption...."
(Agent Dale B.Cooper - "Twin Peaks")

blade2603

"Jedes Publikum kriegt die Vorstellung, die es verdient." -Mario Barth
◾ Originalzitat von: Curt Goetz

(aus den Känguru Büchern)

StS

"Diane, last night I dreamt I was eating a large,  tasteless gumdrop and awoke to discover I was chewing one of my foam disposable earplugs.
Perhaps  I should consider moderating my nighttime coffee consumption...."
(Agent Dale B.Cooper - "Twin Peaks")

blade2603

wird geschaut!!!!
"Jedes Publikum kriegt die Vorstellung, die es verdient." -Mario Barth
◾ Originalzitat von: Curt Goetz

(aus den Känguru Büchern)

blade2603

"Jedes Publikum kriegt die Vorstellung, die es verdient." -Mario Barth
◾ Originalzitat von: Curt Goetz

(aus den Känguru Büchern)

Dexter

Kann mir jemand sagen wieso der Film hier 'Thor -The Dark Kingdom' heißt? :doof:

TinyPortal 2.0.0 © 2005-2020