OFDb

Orphan: First Kill (Prequel - wieder mit Isabelle Fuhrman!)

Begonnen von StS, 13 Juli 2022, 17:08:49

⏪ vorheriges - nächstes ⏩

0 Mitglieder und 1 Gast betrachten dieses Thema.

StS


Esther is back in brand new Orphan prequel movie Orphan: First Kill, and the trailer has announced today that it's coming to select theaters, Digital, and Paramount+ on August 19!

Isabelle Fuhrman is reprising the role of Esther thanks to clever production trickery, and William Brent Bell (The Boy, Separation) stepped into the director's chair for First Kill.

Reunite with Esther by watching the Orphan: First Kill trailer below. This one looks like more of the same, but it really is quite impressive how they managed to de-age Fuhrman. Esther is a great character, and it's great to see her back well over 10 years after the first movie!

"Esther's terrifying saga continues in this thrilling prequel to the original and shocking horror hit, Orphan. After orchestrating a brilliant escape from an Estonian psychiatric facility, Esther travels to America by impersonating the missing daughter of a wealthy family.

"Yet, an unexpected twist arises that pits her against a mother who will protect her family from the murderous "child" at any cost."

Rossif Sutherland and Julia Stiles star alongside Isabelle Fuhrman.

Orphan: First Kill is rated "R" for bloody violence, language and brief sexual content


Teil 1 war oberer Durchschnitt - ein ordentlicher Streifen, kann man sagen.
Fuhrman ist im Grunde immer gut... der Regisseur dieses Films aber leider nicht.
Geschaut wird er trotzdem.
"Diane, last night I dreamt I was eating a large,  tasteless gumdrop and awoke to discover I was chewing one of my foam disposable earplugs.
Perhaps  I should consider moderating my nighttime coffee consumption...."
(Agent Dale B.Cooper - "Twin Peaks")

JasonXtreme

Also Teil 1 fand ich klasse damals - hab den aber auch nie mehr gesehen. Ich würd hier durchaus reinschauen. Ohne den Überraschungseffekt von damals, wird das aber per se ja nur ne halbgare Nummer
"Hör mal, du kannst mein Ding nicht Prinzessin Sofia nennen. Wenn du meinem Ding schon einen Namen geben willst, dann muss es schon was supermaskulines sein. Sowas wie Spike oder Butch oder Krull, The Warrior King, aber NICHT Prinzessin Sofia."

StS

In "Orphan: First Kill" erfahren wir u.a. wie aus Leena Esther wurde und wie eben jene nach Amerika kam. Letzten Endes hätte die Film-Geschichte dieses Prequel wahrlich nicht gebraucht – schon gar nicht mit 13 Jahren Abstand zum ersten Teil. Unabhängig dessen (sowie gewisser Schwächen) weiß der angenehm kurzweilige, überraschend amüsante Streifen aber dennoch zu gefallen – zumal er erneut mit einer tollen Isabelle Fuhrman und einem unverhofft netten "Twist" aufzutrumpfen vermag...

6/10


Wer an meiner ausführlichen Meinung interessiert ist:
https://www.actionfreunde.de/orphan-first-kill/
"Diane, last night I dreamt I was eating a large,  tasteless gumdrop and awoke to discover I was chewing one of my foam disposable earplugs.
Perhaps  I should consider moderating my nighttime coffee consumption...."
(Agent Dale B.Cooper - "Twin Peaks")

TinyPortal 2.0.0 © 2005-2020