OFDb

Kane & Lynch

Begonnen von ironfox1, 18 November 2007, 14:47:31

⏪ vorheriges - nächstes ⏩

Mr. Blonde

Ein angeblicher Drehbuchauszug:

Mr. Blonde

Skip Woods schneidet in einem Interview über "A Good Day To Die Hard" u. A. auch "Kane & Lynch" an. Nicht wirklich ein Lebenszeichen, aber immerhin redet mal jemand über den Stoff.  :icon_neutral:

http://www.craveonline.com/film/interviews/205293-like-han-solo-skip-woods-on-a-good-day-to-die-hard?start=3

ZitatAre you still working on Kane & Lynch with Bruce?

I don't know actually. It's been over a year since we did that. I'm not sure if Bruce is even attached to that anymore. I'm not sure what happened with that. He called me up one day and he said, "I'm doing this project and I'd like you to be involved." So I wrote two drafts for him. I'm not sure what's going on with that right now.

Yeah, I saw a poster that said 2011 and it had different writers and directors attached.

[Laughs] That's exactly right. What a great poster that is too. Did you see the one with the two guys in the silhouette walking forward with guns? That one?

:icon_mrgreen:

I saw the yellow one.

It's awesome, right? It's a great marketing piece.

There were several writers on that. Where in the process did you fall?

I was late in the process. They had a director on it. Simon Crane was going to direct it, who's a big second unit guy, did Mr. and Mrs. Smith. Anyway, he was going to do it, Bruce was involved, that's right when I came in. I wrote the script and basically kind of started over and gave it a different spin. Then I'm not really sure what happened after that.

StS

Gerard Butler in Talks for Big Screen Adaptation of Kane & Lynch
Source: The Hollywood Reporter, November 4, 2013

According to The Hollywood Reporter, Gerard Butler is in talks to star as Kane in the big screen adaptation of the video game Kane & Lynch. Should the deal close, it would reunite him with Law Abiding Citizen director F. Gary Gray. The site also reports that an offer has been sent out to Vin Diesel to play Lynch in the film, but it is too early to determine if he will take it.

The property was previously headed for a feature adaptation directed by Simon Crane with Bruce Willis and Jamie Foxx in the Kane and Lynch roles, but that version never went ahead.

Based on the Eidos Entertainment video game, the plot follows Adam "Kane" Marcus, a mercenary who makes an unlikely alliance with a schizophrenic killer named James Lynch. The duo is forced on a mission to retrieve a stolen microchip. The original game Kane & Lynch: Dead Men was released in 2007 and sold over 1 million copies. It was followed by a sequel titled Kane & Lynch 2: Dog Days.
"Diane, last night I dreamt I was eating a large,  tasteless gumdrop and awoke to discover I was chewing one of my foam disposable earplugs.
Perhaps  I should consider moderating my nighttime coffee consumption...."
(Agent Dale B.Cooper - "Twin Peaks")

Mr. Blonde

5 November 2013, 08:22:13 #33 Letzte Bearbeitung: 5 November 2013, 08:27:49 von Mr. Blonde
Verstehe mittlerweile den Sinn gar nicht mehr. Weder der erste, noch der zweite Teil waren sonderlich beliebt. Der erste Teil kam bei der Kritik noch einigermaßen an, liegt aber mittlerweile sechs Jahre zurück. Teil 2 wurde nahezu von jedem Blatt verrissen. Auf dem "Erfolg" der Spielreihe wird man also wohl kaum aufbauen können.

Gerard Butler ist für mich schonmal eine bessere Idee, als der müde gewordene Willis. Als bekennender Vin-Diesel-Hasser brauche ich wohl nicht viel zu der anderen Idee zu sagen. Bryan Cranston (oder natürlich Steven Ogg!!!) wäre ein traumhafter Lynch und ich hoffe, dass die das noch schnell bemerken.

Den Schwachsinn mit dem Microchip haben sie leider auch nicht über Bord geworfen...

zombie-flesheater

Zitat von: Mr. Blonde am  5 November 2013, 08:22:13
Verstehe mittlerweile den Sinn gar nicht mehr. Weder der erste, noch der zweite Teil waren sonderlich beliebt. Der erste Teil kam bei der Kritik noch einigermaßen an, liegt aber mittlerweile sechs Jahre zurück. Teil 2 wurde nahezu von jedem Blatt verrissen. Auf dem "Erfolg" der Spielreihe wird man also wohl kaum aufbauen können.

Gerard Butler ist für mich schonmal eine bessere Idee, als der müde gewordene Willis. Als bekennender Vin-Diesel-Hasser brauche ich wohl nicht viel zu der anderen Idee zu sagen. Bryan Cranston (oder natürlich Steven Ogg!!!) wäre ein traumhafter Lynch und ich hoffe, dass die das noch schnell bemerken.

Den Schwachsinn mit dem Microchip haben sie leider auch nicht über Bord geworfen...

Die beiden Games waren tatsaechlich leider nie populaer genug. Relativ zeitgleich mit einem der beiden Games haetten sich Spiel und Film wenigstens gegenseitig promoten koennen. Inzwischen wird es wohl eher heissen "Da gabs auch mal zwei Spiele von Kane & Lynch. - Achso?"...
Meine erste Wahl fuer Lynch waere jedenfalls Paul Giamatti - jedenfalls hatte ich ihn bei Shoot 'em up permanent als Lynch vor Augen. Inzwischen muesste er (spaetestens nach John Dies at the End) aber wohl erst mal etwas Gewicht weghungern...
Wenn im Zimmer kein Platz mehr ist,
kommen die Filme in den Keller.

TinyPortal 2.0.0 © 2005-2020