Begonnen von Newendyke, 22 Juni 2011, 09:42:01

⏪ vorheriges - nächstes ⏩

StS

23 November 2022, 21:07:46 #120 Letzte Bearbeitung: 23 November 2022, 21:14:47 von StS
Vom Tracking her schaut es nach einem $150M -$175 Millionen Start in den USA aus... und das sind vorsichtige Prognosen.

More bullish observers believe the Christmas corridor tentpole has a shot at becoming only the fourth December tentpole to cross $200 million in its opening weekend behind last year's Spider-Man: No Way Home ($260.1 million), 2015's Star Wars: The Force Awakens ($248 million) and 2017's Star Wars: The Last Jedi ($220 million). One difference: those films were all fanboy events, whereas the first Avatar was more of a slow burn. (HollywoodReporter.com)

Hat sich übrigens auch nen China-Parallelstart sichern können...
"Diane, last night I dreamt I was eating a large,  tasteless gumdrop and awoke to discover I was chewing one of my foam disposable earplugs.
Perhaps  I should consider moderating my nighttime coffee consumption...."
(Agent Dale B.Cooper - "Twin Peaks")

DisposableMiffy

Kaum ist Bob Iger wieder im Sattel bei Disney, klappt es auch wieder mit den Chinesen.
letterboxd.com

Dumm geboren, nichts dazu gelernt und die Hälfte davon vergessen.

Hearing only what you wanna hear and knowing only what you've heard.

Terry Noonan

28 November 2022, 22:14:31 #122 Letzte Bearbeitung: 28 November 2022, 22:17:43 von Terry Noonan
Durch Zuschläge für 3D- (+30%) und für IMAX-Vorstellungen (+50%) wird da zahlenmäßig bestimmt gut was zusammenkommen (am Beispiel der AMC-Kinokette).
Ich finde, eigentlich sollten die Besucherzahlen prominenter mitkommuniziert werden, wenn es um Vergleichbarkeit geht.

Edit: also mit "gut" meine ich, mehr, als die Besucherzahlen hergeben würden, ob da 2 Milliarden bei rausspringen, würde ich bezweifeln.
Aber interessant wird sein, wieviele sich 3D reinziehen, was nun das große Unterscheidungsmerkmal gegenüber den Streamingdiensten ist.

vodkamartini

Mich lassen die Trailer auch völlig kalt. Sehen wie ein Remake und nicht wie ein Sequel aus. Storytechnisch ist bereits alles klar. Ich habe zumindest die kleine Hoffnung, dass Cameron noch etwas mehr als nur noch bessere Bilder in petto hat.

Die 2 Milliarden traue ich ihm allerdings ohne weiteres zu. Das packt er. Er hat keinerlei nennenswerte Konkurrenz und der ohnehin recht lahme Panther 2 ist bis dahin bei der Masse längst durch. Dazu kommt noch der sehr lukrative Dezember-Termin. Das ist der perfekte Familien-Blockbuster (viel mehr als die Marvel-Filme) und das in den Weihnachtsferien.
www.vodkasreviews.de

There's a saying in England: Where there's smoke, there's fire. (James Bond, From Russia with love)

StS

Teil 3 ist inzwischen soweit abgedreht. Post-Production steht aber noch an.
Die Zukunft der Franchise hängt von Teil 2 ab.
Ziel, um profitabel zu sein: 2 Milliarden...

ZitatThe Hollywood Reporter sat down with James Cameron and discussed his state of mind as he brings forth a growing franchise that didn't seem to be in high demand. He even states that Avatar 3 has already wrapped filming and, should the second film in the series flop, he will go ahead with the third. It's been reported that The Way of Water will have to make $2 billion to see a profit.

We'll probably finish movie three regardless because it's all shot. We'd have to really crater for it not to seem like it was worth the additional investment. We'd have to leave a smoking hole in the ground. Now, hopefully, we get to tell the whole thing because five's better than four, four's better than three, and three's better than two."

As Fox got purchased by Disney in the midst of the sequel's production, Cameron had to sell Disney on the gamble. "I said [to Disney], 'You bought this from a bunch of guys at Fox who agreed to a three-hour movie,' because that's what we said we were going to do. We're going to play the epic game. We'll know by the third weekend. You're not going to know by the first weekend. Titanic didn't work that way. Avatar didn't work that way."

(Joblo.com)
"Diane, last night I dreamt I was eating a large,  tasteless gumdrop and awoke to discover I was chewing one of my foam disposable earplugs.
Perhaps  I should consider moderating my nighttime coffee consumption...."
(Agent Dale B.Cooper - "Twin Peaks")

TinyPortal 2.0.0 © 2005-2020